Op weg!

14 februari 2019 - Kwale County, Kenia

Het avontuur is begonnen! Een ruim acht uur durende vlucht richting Nairobi en daarna nog een korte vlucht naar Mombasa (we zien de Kilimanjaro). Precies volgens het tijdschema komen we aan op het vliegveld van Mombasa, waar diverse taxibusjes op ons staan te wachten. We rijden een geweldige rit door de stad richting de regio Kwale, er is zoveel bijzonders te zien! Koeien en geiten aan de kant van de weg, tuktuks die vlak voor je busje oversteken, vrouwen in prachtige kleding met koopwaar op hun hoofd en vele vriendelijke gezichten die ‘jambo!’ roepen als we voorbij komen. (Hallo in het Swahilies.) Met een ferry steken we de Kilindini over, het is passen en meten om alle busjes, auto’s, tuktuks en de vele mensen op de ferry te krijgen. Uiteindelijk komt de hele club van Teachers4Teachers veilig aan bij ons hotel. Na de lunch hebben we de tijd om even bij te komen. Dat kan natuurlijk op je hotelkamer,  maar de meesten kiezen ervoor om het strand te verkennen.

img_201902142133354880img_201902142134019211img_201902142133430481

In de avond hebben de eerste meeting, waar het behoorlijk gewijzigde programma wordt doorgesproken. Op Keniaanse wijze is er namelijk onlangs besloten dat de Primary schools komende week vakantie hebben. Gisteren volgde er ook nog het besluit dat de kleuterscholen ook dicht gaan komende week. (Ik snap nu nog beter waarom 'flexibiliteit' een van de vereisten van deelname was.)

img_201902142134330400

Morgen gaan we in ieder geval op bezoek bij scholen, nog nét voor de vakantie. Ik ben enorm benieuwd!

Voor in de groep: een afsluiter van een les, dagdeel of dag en te gebruiken als kort evaluatiemoment. Laat de leerlingen een woord of een korte zin verzinnen, waarmee het beste van de dag wordt samengevat. Het mag best een beetje origineel zijn, zodat anderen nieuwsgierig worden naar de betekenis erachter.

Mijn zin: "exploderende zintuigen"

3893614-s.jpg?1550176662

1. Evy: