Op Safari

20 februari 2019 - Tsavo East National Park, Kenia

We hebben vandaag een dagje vrij en ik ga samen met een groot deel van onze groep op safari (en nee, daar gaat geen sponsorgeld naartoe, dat betaal ik vanzelfsprekend zelf). Om 4 uur gaat de wekker en rond een uur of 5 zijn we onderweg, voor een behoorlijke rit naar Tsavo East National Park.

We gaan met een gezellig groepje van 6, er wordt gezongen, gegrapt en vooral veel gelachen. Dat het een lange rit is, is bij ons niet merkbaar, we maken er een groot feest van.

De rit door het National Park is geweldig. We zien prachtige Afrikaanse dieren van heel dichtbij. Na een paar minuten spotten we de eerste zebra en niet veel later steekt een olifant voor onze neus de weg over. We worden stil als we bij een waterplas staan, waar olifanten staan te drinken en struisvogels op een steenworp afstand staan. We zien ook giraffen, gazelles, buffels, waterbokken, zwijnen een dikdik, een slang en nog veel meer. We zijn onder de indruk. Ondertussen zijn we helemaal bruin/rood geworden van de stoffige weg en een enorme plensbui (die in onze auto terecht komt) maakt het niet beter, maar wel vermakelijker. We genieten enorm!

Op de terugweg gaan we weer met de Ferry over het water, dit is een ongelooflijke ervaring. We mogen hier geen foto’s of filmpjes maken, dus ik zal het toch in woorden uit proberen te leggen. Er gaan letterlijk duizenden mensen op de ferry. Terwijl we staan te wachten zien we een ferry aanmeren. De mensen beginnen direct de ferry op te lopen, terwijl alle voertuigen nog van de ferry moeten. En terwijl de voertuigen zich tussen de menigte door manouvreren, blijven er honderden mensen de ferry oplopen. We snappen de opmerking ‘No jumping in the queue’ wanneer de ferry wegvaart en de laatste mensen op het smalle randje nog opstappen. Ook bij het wegrijden van de ferry vindt hetzelfde tafereel plaatst, honderden mensen die hun weg proberen te zoeken.

Vandaag geen actieve werkvorm of energizer. Vandaag wel een bedankje aan iedereen die mijn verhalen volgt, berichtjes stuurt en posts liked, het is hartverwarmend, ontzettend leuk en regelmatig deel ik jullie reacties met de groep hier. Speciale groetjes aan basisschool Dierdonk, wat mooi om te weten dat verschillende groepen een kijkje nemen bij mijn blogs.

D02DD6D1-B5B8-43D3-BF88-CAD6A20DC8F64D456F39-9B1C-42AF-826D-CDB199E7955E3DE58813-3BA2-4494-9A5B-D3A5B34AC52FAF7D10A5-07EA-4307-AAA8-E797BC0901184ED25666-35F3-47F3-9A1E-A7BC3378EDE54EEC2BA0-E747-4416-9C29-8DC5899344A63EB5BEAC-8C90-4A17-8FCB-A4B6E30732DD

1. Nicole:
    Wat een plaatjes!
  2. Sophie:
    Wauw!
  3. Carola Van Knippenberg:
    20 februari 2019
    Wat gaaf zeg. Super mooie foto's
  4. Papahuub:
    20 februari 2019
    Bij het lezen van je blogs en het bekijken van de geweldige foto's krijg ik al een kik. Wat moet dat voor jou een mooie ervaring zijn.
  5. Marjan Wetzer:
    20 februari 2019
    Jeetje Astrid, wat supergaaf! Ben (best wel beetje erg 😜) jaloers hoor! Geniet er nog met volle teugen van, maar dat zal vast wel lukken!
  6. Mathea:
    21 februari 2019
    Tjeeh Astrid. Wat een belevingen weer. Geniet ervan meid en maak nog meer mooie herinneringen. Deze ervaring pakt niemand je af.
  7. Janine Ververs:
    Mooie foto's!!!
    Je ferry-verhaal klinkt behoorlijk bizar, jammer dat daar geen foto's gemaakt mochten worden, lijkt me nogal een erbaring ;-)
  8. Eefje:
  11. Bram:
    mooie
  12. Luka H:
    21 februari 2019
    Wow gave foto's lijken wel op schilderijen,nog veel plezier😜.
  13. Lenn:
    21 februari 2019
    só wat een gave plaatjes echt supervet lijkt net een schilderij (vooral de eerste haha).
    tot snel juf
  14. Geertje 't heertje:
    21 februari 2019
    leuk, mag ik ook mee plzzz??
  15. Devin:
    21 februari 2019
    wat een mooie foto's nog veel plezier in Kenia👍👍👍
  16. Lenn:
    21 februari 2019
    juf astrid tijdens de carnaval ben ik prins, ik wist niet of je het wist maar het is leuk om te zijn
  17. Giel:
    21 februari 2019
    Wat een mooie foto's. nog heeeeeeeeeeeel veel plezier in Kenia
  18. Britt Heijnen:
    21 februari 2019
    Super gaaf! Zou ik zelf ook wel willen!😉😃
  19. Roel:
    21 februari 2019
    Leuke foto's en veel plezier in Kenia
  20. Gijs:
    21 februari 2019
    erg leuke foto´s van de safari nog erg veel succes en plezier in Kenia🙏🙏groetjes Gijs
  21. Julián:
    21 februari 2019
    Supermooie foto´s en nog veel plezier in Kenia en maak vooral veeeeeeeeeeel meer van die mooie foto´s net zoals deze paar.
  22. Tom:
    21 februari 2019
    Gaaf, begin nu na te denken of ik ook geen meester wil worden👍
  23. Megan:

26. Lucas M:
    Veel plezier in Kenia nog😎👍
  27. Giovanni:
    21 februari 2019
    Hallo juf Astrid kei gaaf die foto's👍👍👍😃😃en veel succes.
  28. Floortje Burg:
    21 februari 2019
    Super leuk en gaaf! Wat een super mooie foto's kun je maken, het lijkt heel professioneel.😜🆒
    Ik zou ook wel mee willen! Nog veel plezier in Kenia!💪👍🐆🐃🐒🐗🐘 Groetjes Floortje uit 8B
  29. Kyan Kuijpers:
    21 februari 2019
    Hele leuke en mooie foto's! Zou ik de volgende keer mee mogen?
    Veel plezier nog in Kenia👍👍👍
  30. Lucas k:
    21 februari 2019
    Mooie foto s en nog veel plezier in Kenia👍
  31. Liesbeth van Sas:
    Hoi Astrid,
    Ik hoorde vandaag over deze bijzondere reis van en voor jou!
    Dit is gewoon supermooi voor je,
    Hoop je na afloop te horen
  32. Roos grutterink:
    21 februari 2019
    echt supermooie foto' s ik vind het wel jammer dat je mijn spreeksbeurt mist😭 maar daar kan jij niks aan doen veel plezier nog
    groetjes roos 7/8c