De tweede voorbereidingsdag

26 januari 2019 - Amsterdam, Nederland

De voorbereidingen zijn nog steeds in volle gang (vaccinaties, reispapieren, visum) en de tweede voorbereidingsdag in Amsterdam zit erop. Ik ben geïnspireerd en zit vol met ideeën over kennismaken, actief leren, energizers en diverse werkvormen.

Samen met mijn maatjes Alfred en Dianne heb ik nagedacht over de ideeën die we mee gaan nemen naar Kenia en waarmee we hopen de Keniaanse collega's te kunnen inspireren. We zijn toegewezen aan een groep van 36 collega's en hopen ook mee te mogen kijken hoe zij de ervaringen uit de workshops gebruiken in hun eigen klas.

Het bijzondere is dat je je niet echt kunt voorbereiden op wat je te wachten staat. Wat je hier bedenkt, kan op de plek waar je terecht komt van weinig betekenis zijn. We bereiden van alles voor en gaan vanzelf zien wat het beste aansluit op de situatie. Een van de kennismakingsspellen/energizers die ik zeker wil gaan gebruiken staat hieronder. Heb jij een eigen klas of groep, probeer hem gerust uit:

Naambal:

- Laat de groep een bal rondgooien, totdat iedereen aan de beurt geweest is. De persoon die gooit, noemt de naam van de ontvanger.
- Laat hetzelfde nogmaals doen, in dezelfde volgorde (check of de volgorde helder is)
- Laat hetzelfde nogmaals doen, als het goed loopt, voeg dan een bal toe.
- Voeg meerdere ballen toe.

Teachers4TeachersVoorbereidingen

1. Evy:
    30 januari 2019
    Hoi juffrouw, veel plezier in Kenia!!