Rustdag

17 februari 2019 - Kwale, Kenia

We hebben vandaag de tijd om de omgeving een beetje te verkennen. De ene helft van de groep kiest ervoor om te gaan snorkelen, de andere helft van de groep bezoekt een kerk in de buurt. Ik sluit me aan bij de waterratten en met handdoek, snorkelmasker en iets te weinig zonnebrand vertrekken we richting de tuktuks. Deze brengen ons naar de bootjes.

24FA46A7-BF33-4B46-A975-1B0FFB86DA2B7BA5A4D4-7F62-434E-B226-092B731801F1

Het snorkelen is prachtig, we zien veel gekleurde vissen, zeesterren en zee-egels. Met het bootje terug is ook weer een heel avontuur. Het bootje is zo lek als een mandje, dus we moeten water uit de boot scheppen om te zorgen dat we niet de bodem raken.

Vandaag heb ik ook mijn onderhandelkwaliteiten getest bij het aanschaffen van wat Afrikaanse souvenirs. Het duurt even (zo’n 45 minuten) maar dan betaal je slechts 30% van de gevraagde prijs en heb je je ontzettend vermaakt.

Op deze rustdag besluiten we met ons groepje om de workshops voor de komende dagen toch nog even door te nemen. In het zonnetje, met een koude cola en slippertjes aan de voeten voelt het toch niet helemaal als werken.

In de avond worden we bij het hotel vermaakt met een optreden van de Masai.     (Een volk in Oost Afrika, wie weet ken je ze nog van de reclame ‘happen naar Peijnenburg’.) Sommigen van ons mogen ook even meedoen met het springen en dansen en ook ik mag mijn Afrikaanse moves laten zien.

6895D343-0883-48E0-833A-F1F5E91B5C00

1. Fiet:
    17 februari 2019
    Klinkt goed allemaal Astrid!
  2. Karin:
  4. Natasja:
    Super Astrid, geniet ervan xxx
  5. Ellen van der Zanden:
    18 februari 2019
    Wat leuk om al je ervaringen te lezen, geniet er van!
  6. Nicole:
    Wauw, wat leuk zeg!
  7. Claudia:
    19 februari 2019
    Wat mooi allemaal Astrid. En wat een geweldige ervaring!
  8. Els:
    19 februari 2019
    Prachtig daar! En uhhmm... Zijn er ook filmpjes gemaakt van jouw Afrikaanse dansmoves? Want dan wil ik die graag zien bij terugkomst ;-).